پایگاه خبری تحلیلی نگاتیو. سید مهدی ملک: ریزش ده ملیون نغری مخاطب سینما در ایران موضوع ساده ای نیست.کرونا بهانه ای شد تا برخی سودجویان ودلالان ،سو استفاده کنند و به بهانه تورم قیمت بلیط سینما را به میزانی برسانند که سینما رفتن به تفریحی لوکس برای خانوار ایرانی تبدیل شود؛آنهم در شرایطی که مردم شریف و نجیب ایران با نان سهمیه بندی روبرو هستند و زنده ماندنشان خدایی ست.از آنجا اقتصاد سینما در ایران غالبا ویژه خواری ست و معمولا سود قبل از اکران به تهیه کنند گان صوری می رسد و بسیاری از تهیه کنندگان نیازی به فروش در گیشه برای رسیدن به سود و سرمایه شان نداردند افزایش بی ملاحظه بلیط سینما باعث قهر بسیار جدی مردم عادی و حتا طبقه متوسط با سینما شده است.اکنون به طور متوسط برای یک خانوار ایرانی سینما رفتن و کمی خوراکی خوردن دست کم چهارصد هزارتومان خرج دارد.این در حالی ست که قیمت بلیط سینما به میزانی افزایش یافته که سینما رفتن موضوعی لوکس و غیر ضروری شده است. واجب به نظر می آید که مدیریت سینما ،سینماداران و تهیه کنندگان باید با هم اندیشی لازم فکری برای ارزان کردن بلیط سینما کنند تا مردم با سینما آشتی کنند و توان مالی سینما رفتن بیابند
#قهرمردم با سینما
#بلیط ارزان
#آشتی مردم با سینما
#بلیط ارزان