تحریم جشنواره های سینمایی توسط انجمن منتقدان

Date:

پایگاه خبری تحلیلی نگاتیو:
هیات مدیره انجمن منتقدان سینمای ایران اعلام کرد که در هیچ جشنواره سینمایی شرکت نمی‌کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن، هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در اطلاعیه‌ای ضمن انتقاد به روش‌های مسبوق به سابقه مدیریت سینما در قبال انجمن و جامعه منتقدان سینمایی و همچنین با اشاره به اتفاقات دو ماه اخیر و شرایط حاکم به جامعه و رفتار با جامعه سینمایی، اعلام کرد اعضای این هیات مدیره در هیچ رویداد سینمایی پیش‌رو مشارکتی نخواهند داشت.

متن اطلاعیه بدین شرح است: «تجربیات سال‌های اخیر نشان داده است مدیران دولتی حوزه سینما، اقبال و باوری به منتقدان و نویسندگان سینمایی نداشته و ندارند (افسوس) و اگر این طیف از پدیدآورندگان ادبیات سینمایی را مزاحم و اضافی ندانند، مرافقت و همراهی هم با جامعه ما نداشته و ندارند؛ و البته ما هم اصراری بر قبولاندن امور بدیهی به ایشان نداریم. تاریخ آموزنده است و کسانی که در پی حقیقت و روشنی راه آینده‌اند، می‌دانند چه می‌گوییم.

در دوره‌های اخیر مدیریت سینمایی و همچنین جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌ها، همواره دیوار بی‌اعتمادی میان مدیران و سیاست‌گذاران و منتقدان حائل بوده است و اینک با تشدید این روندها در روش شگفت‌انگیز و شکست‌خورده‌ی «یکسان‌سازی» دستگاه‌ها که قبل از همه‌جا در سینما رخ نمایانده است، فاصله‌هایی معنادار از این «عدم همگرایی» را موجب شده و می‌بینیم که چه صدماتی جبران‌ناپذیر را به‌بار آورده ‌است.

از این طرف هم به رویدادهای تلخ و ناگوار ماه‌های اخیر اگر نگاهی کنیم جز بی‌عملی، تاخیر، سردرگمی، بلاتکلیفی و بی‌توجهی‌ها به اوضاع عمومی سینما و اهالی آن چیزی نمی‌بینیم!

این امور، ما اعضای هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران را به این نتیجه رسانده که در همان مشارکت‌های حداقلی و اندک هم غایب باشیم تا خدایی نکرده به این روندها خللی وارد نشود و سیاست‌سازی‌های یکسان‌شده‌ی این مدیران هم چالشی نشود.

بنابراین در ماه‌های آتی در هیچ‌یک از جشنواره‌های پیشِ‌رو هیچ حضوری نداشته و نخواهیم داشت و هیچ مسئولیتی را هم نمی‌پذیریم.

طبعا آن دسته از همکاران و اعضای محترم انجمن که چنین نمی‌نگرند، مخیرند و می‌توانند راسا اقدام کنند.

هیات مدیره انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران»

#پایگاه_خبری_تحلیلی_نگاتیو

#بیانیه_انجمن_منتقدان_سینما

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

عینی نروید در ساری

سارویه می گفتنش.اکنون مرکز تبرستان است.بارفروش با آن سر...

زاکانی؛مخل امنیت مردم

لذت می برد از به هم زدن آسایش مردم؛جایش...

زایگانی؛مظهر نادانی

حبیب کاشانی او را معاویه خطاب کرد.رازیان ازو کینه...

چگونه فجر؛ عمار شد

پایگاه خبری تحلیلی نگاتیو:  خیلی دشوار نبود به‌مرور فضای...