توهین شبکه نسیم به بینندگانش

پایگاه خبری تحلیلی نگاتیو : مهدی ملک
در حالیکه فصل دوم مسابقه «شهروند و مافیا» از شبکه نسیم به انتها نرسیده بود، شبکه نسیم در اقدامی عجیب کندکاتور تابستانی خود را تغییر داد و در این تغییر کنداکتور خبری از پخش ادامه برنامه «شهروند و مافیا» که روزهای شنبه تا سه شنبه ساعت ۲۱:۳۰ از این شبکه پخش می‌شد؛ نیست.
این برنامه در سه فصل برای شبکه نسیم تولید شده بود که فعلا اطلاعاتی از زمان پخش مجدد آن منتشر نشده است.
شبکه نسیم در دوران مدیریت جدید، از منظم‌ترین شبکه سیما به نامنظم‌ترین و غیرقابل پیش‌بینی‌ترین شبکه سیما تبدیل شده است. این تغییر کنداکتور بار اولی نیست که اتفاق می‌افتد؛ تغییراتی که در بهترین حالت نشانه عدم تفکر صحیح برای انتخاب ساعت پخش برنامه‌هاست. ضمن آنکه توقف ناگهانی پخش برنامه‌ای در حال پخش، جز توهین و بی‌احترامی به مخاطب آن برنامه پیامی ندارد.
به آقای خوشرو مدیر شبکه نسیم پیشنهاد می‌شود به جای دیدار گاه و بی‌گاه از پشت صحنه برنامه‌ها و خندیدن به برنامه‌هایی که ارزش نگاه کردن هم ندارد، کمی زمان خود را صرف تفکر درباره چینش برنامه‌ها کرده؛ یا حداقل از افرادی توانمند در کنار خود استفاده کند.
همچنین به معاونت سیما و رییس آن سازمان پیشنهاد می‌شود، کسانی را به عنوان مدیران شبکه‌ها منصوب کنند که از عهده کمترین وظیفه مدیر شبکه که چینش کنداکتور منظم است؛ برآیند. بگذریم از کیفیت نازل برنامه‌ها در شبکه نسیم و تبدیل یک شبکه پرمخاطب به یک شبکه کم مخاطب. به عنوان مثال همین چند وقت پیش، برنامه «هفت ترانه» از شبکه تعطیل شده «شما» به شبکه نسیم منتقل شد که به علت تغییر مجریان خانم برنامه و استفاده از مجریان مردی که توانایی ایجاد ارتباط صمیمانه با مخاطب را نداشتند، به یک برنامه کم‌بیننده، تبدیل و به کل از کنداکتور شبکه کنار رفت. استفاده از عوامل و مجریان غیرحرفه‌ای در شبکه نسیم باعث شده که برنامه‌ها از جذابیت کمی برای مخاطبان برخوردار بوده و پربییننده‌ترین برنامه این شبکه بعید است بیش از بیست درصد بیننده داشته باشد؛ آن هم در شبکه‌ای که در دوران مدیران قبلی تا هفتاد درصد بیننده داشت.